welke opleidingen moet ik volgen voor ambulance verpleegkundige? Hoe oud moet je zijn om te mogen werken op een ambulance? ( uitleg zie extra )

Ik doe op dit moment verpleegkundige niveau 4. Ik vraag me af welke opleidingen je allemaal behaald moet hebben om ambulance verpleegkundige te worden. Ik hoorde dat je HBO v nodig hebt omdat ze geen mbo aan nemen of is dit onzin? kan je ook op basis van ervaringen in het ziekenhuis binnen stromen? En moet je een bepaalde leeftijd hebben om pas op de ambulance te mogen. ( mij is verteld dat je ouder dan 28 moet zijn. ) of is dit ook onzin :S ??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
12.5K

Het beste antwoord

1) Eerst HBO verpleegkundige worden (4 jaar)
2) Beroeps Specialisatie (Spoedeisende Hulp, IC of anesthesie, 1 tot 2 jaar).
3) Werkervaring tussendoor
4) Ambulanceverpleegkundige worden

Het traject is ongeveer 7 á 8 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb een vriendin die een poosje als ambulance verpleegkundige heeft gewerkt. Je moet inderdaad HBO-V hebben, daarnaast is het prettig als je een paar jaar ervaring hebt opgedaan op de eerste hulp. De leeftijdsgrens die je noemt verschilt per regio.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet inderdaad HBO-V hebben, en daarnaast minstens één specialisatie, namelijk SEH-verpleegkundige, IC, anesthesie of CCU. Ook moet je een rijbewijs B hebben. Als je daaraan voldoet, kun je instromen in de opleiding.

Hoe het zit met opleidingen als IC of CCU-verpleegkunde weet ik niet, maar ik weet dat voor bijvoorbeeld SEH ook één van de toelatingseisen is dat je minimaal één jaar werkervaring moet hebben als allround verpleegkundige.

Het is dus een lange weg, maar als je dit graag wilt, houd dan vooral je doel voor ogen, dan kom je er uiteindelijk wel.