Zou het niet beter zijn als je gelijk op niveau 1 plusjes en minnetjes kan geven?

Nu zijn er best veel mensen die als gast inloggen, en 1x een vraag stellen. Die mensen hebben niet de mogelijkheid om een plusje te geven als ze een antwoord positief vinden. Ze kunnen dan natuurlijk wel het beste antwoord kiezen, maar er zijn vaak meer antwoorden die een plusje verdienen.

En aangezien je van minnetjes geen minpunten kan krijgen hoef je wat dat betreft ook niet bang te zijn voor misbruik daarvan. En plusjesmisbruik is natuurlijk nu ook al mogelijk door zo snel mogelijk een 2e account naar de 100 punten te helpen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, beslist niet. Dat zou namelijk ten eerste wel heel erg makkelijk ' fraude' in de hand werken (een account aanmaken, jezelf allemaal plusjes en goede vragen geven,wegwezen, nieuw account). Nu moet je in ieder geval een áántal vragen en antwoorden afgelopen hebben om dat privelege te verdienen. Dat maakt fraude een HEEL stuk minder aantrekkelijk. Maar daarnaast geeft het nieuwkomers de kans alvast een heel klein beetje de ´regels van het spel´ en de ´GV-cultuur´ te leren kennen voor ze mee mogen plussen en minnen.
Als ook gasten zouden mogen beoordelen, is denk ik helemaal het einde zoek. Dan kun je helemal tot in den treure op jezelf gaan stemmen, of op iemand die je graag een paar puntjes hoger ziet komen.

Bovendien mag je al na 100 punten gaan plussen en minnen ; dat is in de regel voor nieuwe actievelingen een overzichtelijke periode (zeker omdat je in het begin nog geen enkel probleem hebt uitdagende vragen te vinden). Je begint al op 25 punten, dus een paar goede antwoorden verder kun je al helemaal meedoen. Een mooie gewenningsperiode van gemiddeld een paar dagen.

Natuurlijk is misbruik nu ook mogelijk door een tweede account op nivo twee te krijgen, maar dat is toch wel een dusdanige drempel dat je echt de boel moedwillig en langdurig moet willen belazeren door ook nog eens goede antwoorden te geven enzo. Je eigen punten opkrikken door goede antwoorden op je eigen account te geven, gaat en stuk sneller.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Doordat je een minimaal aantal punten nodig hebt, kan je niet zomaar een account maken om te gaan 'oordelen'. Op dit moment is het een privilege dat je verdient door actief te zijn en punten te verdienen, dat is volgens mij goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Minnetjes zorgen niet voor een lagere puntentotaal, maar worden geloof ik tegenwoordig wél meegenomen in het rapportcijfer.

Verder kan ik me herinneren dat het in eerste instantie wel zo geweest is dat je met een nieuw account kon duimen, maar dat dit ergens in maart of april gestopt is. Persoonlijk ben ik van mening dat dit een goed iets is - om grotendeels dezelfde redenen als Marleen. Een investering in het leren kennen van hoe de site in elkaar steekt toont toch in elk geval de goodwill van gebruiker. En het verlaagd inderdaad de kans op accounts om consequent iemand te plussen of minnen - het kost dan simpelweg teveel moeite om snel even een spookaccount aan te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie het als een ontgroening.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En die gaat bij sommige deelnemers wel heel rigoreus....