Als er iemand is waar je gek van word hoe leg je dat dan rustig uit dat je haar niet zo mag ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (5)

Zeggen, rustig. Vooral vertellen waar je gek van wordt. Als het zeggen niet lukt, mensen wilmaar wel eerlijk zijn.len vaak niet luisteren naar negatieve kritiek, schrijven.

Toegevoegd na 27 minuten:
Het hele antwoord is messed up, het moest zijn:
Zeggen, rustig. Vooral vertellen waar je gek van wordt. Als het zeggen niet lukt, mensen willen vaak niet luisteren naar negatieve kritiek, schrijven. Maar wel eerlijk zijn over wat je stoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In jouw antwoord is even iets mis gegaan ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mn computer werd er gek van :) Dank je voor de opmerking.
Hangt van de relatie met die persoon af. Je hoeft en kan niet iedereen aardig vinden. Ik zie er geen voordeel in om dat te vertellen, wat schiet je ermee op.
Dat jij gek wordt van die ander, is in principe jouw probleem, het is aan jou dat je je' gek' laat maken of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat heb jij of zij eraan als ze weet dat je haar niet zo mag? Zou dat alles oplossen denk je? Naar mijn idee niet eerlijk gezegd.

Je zou haar, op het moment dat er iets gebeurt waar jij een probleem mee hebt, dat rustig kunnen zeggen. Hou het dan bij jezelf. Dus bijvoorbeeld: op dit moment vind ik het lastig dat....etc. En breng dat dan zo duidelijk mogelijk en precies over. Dus benoem het gedrag, niet haar persoon.

En ander punt is: je kunt nooit een ander veranderen.
Je kunt alleen jezelf proberen te veranderen, of je houding/reactie/gevoel naar haar toe.
Je zou bij jezelf na kunnen gaan, waarom je zo gek van haar wordt, oftewel: waarom sta jij het jezelf toe, dat zij je gek maakt. Is ze dat waard, heb je er zelf iets aan, helpt het in de situatie waarin je zit (moet je bijvoorbeeld met haar samenwerken en doet jouw houding daar goed aan)?
Hou het dus bij jezelf: jij kunt verbeteringen aanbrengen in de situatie door zelf anders in je houding t.o.v. haar te gaan staan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet de persoon en het gedrag scheiden, ik neem aan dat je moeite hebt met het gedrag van de persoon. Maak er een ik-boodschap van.

Ik vind dat je vervelend doet omdat.... (vertel duidelijk de reden)

dus niet:

Ik vind jou vervelend.

dan schrijf je de persoon af. dat is heel kwetsend, het gedrag kan je benoemen, dat komt meestal wel goed over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt aan welk contact je met die persoon hebt. Meestal helpt het door niet degene aan te spreken. Geen gezellige grapjes vertellen, niet blij zijn als degene net binnenkomt, maar negeren, correct maar niet overdreven vriendelijk. Mocht het niet helpen, dan je zeg het gewoon. Wil je niet......? Ik heb er last van.