Hoe kan ik tv kijken met mijn analoge tv?

Er zit een scart- en een HDMI-ingang in mijn tv

4 weken geleden
LeonardN
4 weken geleden
Wat is (een) analoge TV hier?
Bedoel je een CRT? Of heb je het over je TV-kastje welke enkel analoge uitgangen heeft? Analoog TV-signaal is er dacht ik niet meer. Je geeft hoe dan ook te weinig informatie.
Normaliter heb je
1. Een abonnement bij een provider
noem die provider en het type verbinding
Ziggo Coax, KPN VDSL, Fibre glasvezel 2. Een modem/router en een TV-kastje
vertel daar iets over 3. Een TV (maar goed daarvan heb je iig het juiste vermeld, namelijk de aansluitingen. Vaak is het een kwestie van router aansluiten, zorgen dat je internet hebt, het kastje aan de router hangen, de TV aan het kastje hangen.
klaariskees
2 weken geleden
Dag LeonardN, ik bedoel de tv zelf. Ik heb een analoge tv.
LeonardN
2 weken geleden
Nogmaals
Wat is een analoge TV?
Bedoel je een beeldbuis TV? https://media.s-bol.com/or04yDr8NQz/550x471.jpg Wat voor TV heb je beschrijf het eens met woorden.
(niet met een enkele technische term) "Er zit een scart- en een HDMI-ingang in mijn tv"
Dan kan het dus geen beeldbuis zijn iig geen ANALOGE. HDMI is namelijk digitaal. Maar uiteindelijk is dat irrelevant.
Het gaat om twee dingen. Je hebt een kastje* met uitgang(en)
En een TV met een ingang(en)
Minstens een van die uitgangen moet passen op een van die ingangen. Dus probeer eens met zoveel mogelijk woorden uit te leggen WAT je nu hebt. Meer uitleg is beter. Jij hebt ondertussen 30 woorden ofzo gebruikt, ik heb er ondertussen al ongeveer 200 aan gespendeerd. Je hebt een kastje of niet? Heb je een abonnement bij een provider? Ziggo of KPN.
klaariskees
2 weken geleden
Het is een Philips flatscreen tv met analoog signaal. Ik kijk er geen tv mee, ik gebruik hem nu om oude videobanden te kijken, met een videorecorder die ik wil aansluiten. Ik heb begrepen dat Digitenne ermee stopt. Maar zijn er andere manieren, mocht ik in de toekomst zin hebben om tv te kijken met deze flatscreen tv? Ik kijk wel televisie via Ziggo op mijn desktopcomputer met internet kabel. Is dit voldoend aan uw vraag?
LeonardN
2 weken geleden
Blijkbaar heb je dus al een TV-abonnement lopen bij Ziggo en heb je verders een onjuist idee wat je analoog kan noemen en wat signaal is. Een televisie heeft geen signaal, een televisie ontvangt signaal. Aangezien je stelt dat je televisie HDMI en SCART heeft kan deze zowel bronnen met een analoog signaal als een digitaal signaal ontvangen. Dat je nu videobanden(analoog) kijkt over SCART(analoog), maakt je televisie NIET analoog. Morgen sluit je er een kastje op aan met digitale televisie. Je televisie heeft een digitale ingang (HDMI) en je kan dus gewoon een kastje bestellen bij Ziggo om dan de TV via HDMI met dat kastje te verbinden. Je ontvangt dan digitale televisie. Dus je kijkt even welk abonnement je exact hebt bij Ziggo (waarschijnlijk heb je ook ooit een TV-kastje ontvangen, en ligt die in je schuur of op zolder nog in de doos). En anders neem je contact op met Ziggo en vraag je of ze je een kastje kunnen leveren.

Antwoorden (1)

Je kijkt in de regel TV via een abonnement van een provider.

Die provider regelt een kastje. (en een router)
Zo'n kastje heeft 1 of meerdere uitgangen. Vandaag de dag steeds vaker alleen nog maar HDMI. (Als je TV dus geen HDMI heeft bestel dan een kastje welke nog SCART en/of tulp(RCA)uitgangen(de bekende rood/wit/geel pluggen) heeft.

Op zich zijn er 4 methodes om TV te ontvangen
-Kabel (Ziggo en nog een paar kleinere) (DVB-C)
-DSL (KPN en bedrijven die DSL afnemen van KPN)
-Glasvezel (Ook KPN maar ook een hele hoop andere kleinere)
-Digitenne HD (DVB-T2)

Daarnaast zijn er nog methodes om via apps ed te kijken maar vaak heb je dan toch in eerste instantie een abonnement nodig.
Oh ik vergeet nog nr5
-Satelliet TV (DVB-S2) Canal Digitaal

Als je al internet hebt, moet je even kijken of je niet al TV hebt, of dat je je abo aan kan passen naar een Internet+TV(+telefoon) abo.
Toegevoegd op 11 april 2024 17:12: tekst
2 weken geleden